"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

torsdag 30 september 2010

Bara tre timmar kvar....

....av mitt gamla liv!

Imorgon fredagen den 1 oktober 2010 (tur att det inte var fredagen den 13:e) startar jag om motorerna!

Jag har nu arbetat min sista dag på jobbet för ett tag framöver och avslutar idag min skukskrivning som pågått sedan torsdagen den 11 mars kl 12.29.

Fr o m imorgon är jag fullt frisk! Iallafall på pappret. Det ska bli SÅ skönt att försvinna från Försäkringskassans rullor. Jag hoppas de skickar allt som har med mig att göra i närmaste tuggmaskin. Kanske inte så troligt med tanke på arkiveringslagen, men ni fattar vad jag menar.
Jag vill ALDRIG mer att någon tant från Försäkringskassan ska ringa hem till mig och presentera sig som "Min egen personliga handläggare". HUA!!
Jag vill aldrig mer att "Min egen personliga handläggare" ska ringa hem till mig och fråga om jag tror att jag kommer att bli frisk från mina hjärtproblem den här veckan, om ett halvår eller aldrig. Hur ska jag kunna veta det??? Men det var inte så viktigt att det blev rätt sa "Min egen personliga handläggare" utan huvudsaken var att hon hade skrivit något i den rutan!!??

Jag vill bli frisk i min takt och det tror jag att jag blir snabbast genom att gå min egen väg.

Jag tjuvstartade mitt nya liv lite igår genom att ta en timmes gyminstruktion på Friskis & Svettis. '
Jag blev så laddad! Petra, gyminstruktören och tillika mamma till min sons klasskompis, var suveränt på att peppa mig att komma igång. Tack för det Petra!

Idag var jag där alldeles på egen hand i en timme och körde igenom mitt pass. Det var jätteskönt och faktiskt riktigt roligt. Ända tills jag kom till maskinen för magmuskler. Om man hade några vill säga. Uppenbarligen har jag inte det, och korkat nog dubblade jag den vikt Petra skrivit upp att jag skulle lägga på.

Vilket resulterade i att jag fick jordens fetaste kramp i någon sidomuskel i magen.
Vilket i sin tur resulterade i att jag fastnade i maskinen.

Behöver jag säga att jag inte såg direkt proffsig ut? =)

Nu ska jag strax krypa ner under täcket och unna mig en tidig kväll.

Och när jag vaknar imorgon bitti ska jag njuta länge av att jag hädanefter bestämmer själv över
vad som är viktigt i mitt liv.

1 kommentar: