"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

lördag 18 september 2010

1 månad kvar!!

Ops! Idag är det exakt 1 månad kvar till skolstarten. Den 18 oktober smäller det!

Lite funderar jag ju på hur det ska gå för mig att sitta i en skolbänk mellan 9-17...
Det var inte precis igår jag gjorde det sist, och inte i förrgår heller...
Tänk om jag blir så där stentrött och bara inte kan hålla mig vaken?!
Eller om jag tappar fokus, tänker på något annat och sen får en fråga som jag inte kan svara på!?
Tänk om jag sitter där och tänker "My God, det här är nog inte så kul som jag trodde...."
Och så har jag betalat en massa pengar och tagit tjänstledigt, vad gör jag då??

Men jag tror faktiskt att jag kommer tycka att det är otroligt roligt att få göra det här.
Och jag vet ju att det är en bransch som jag älskar.
Men samtidigt har jag hittills bara sett branschen från den sköna sidan, d v s som kund,
och det är förstås något helt annat att vara den som utför arbetet.

Jag tänker ganska mycket på hur jag i framtiden ska använda mina nyvunna kunskaper som hudvårdsterapeut. Min dröm vore att ha en egen salong hemma och kombinera det med ett par dagar i veckan på min nuvarande arbetsplats. För att få lite av allt.

Vi har under året byggt ut vårat hus, och för närvarande har vi faktiskt ett tomt rum innanför hallen. Det var egentligen tänkt som ett arbetsrum, men sedan jag bestämde mig för att plugga har arbetsrumstankarna legat lite på is.. Det skulle nämligen vara ett helt optimalt ställe att inreda som behandlingsrum!

I studierna ingår, förutom de elevbehandlingar som görs på skolan, ett antal timmar praktiska övningar per vecka (d v s träna behandlingar på nära och kära). Då måste jag förstås ha någonstans att hålla till.
Så egentligen behöver jag nog fixa till det där rummet rätt snart...

Ska nog surfa runt lite på Blocket efter en behandlingsstol! Gärna rosa =)

6 kommentarer:

  1. Tror inte du behöver oroa dig, skolan kommer att gå galant för dig!
    Tänk att du snart är där... du har ju tänkt på det här sååå länge! :-) Hoppas du hittar en behandlingsstol snart så man kan komma och vara försökskanin! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va roligt och spännande att det snart är dags! Kommer gå jättebra, och du kommer säkert att trivas. Är helt säker på att det här är din grej!
    Hoppas allt är bra!
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Tack vad gulliga ni är!! Absolut Lisa - du är SÅ välkommen att vara försökskanin! Va inte lika hård mot mig som du är mot dina frisörer bara. Gulp. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Lycka till med ditt nya liv! Det är absolut rätt av dig att förverkliga dina drömmar! Det kommer att bli superbra! Du vet att jag gärna blir din försökskanin!!!!
    Kram
    Gittan

    SvaraRadera
  5. Tack Gittan! Du är välkommen hit och testa! Ta gärna med de där goda kakorna du hade sist ;-)
    Kram Helena

    SvaraRadera