"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

söndag 26 september 2010

Den stora städdagen!

Pust och stånk. Idag har jag bestämt mig för att ägna precis hela dagen åt att städa.
Eller städa och städa - det kommer ju ta ett bra tag innan det är dags att ta fram dammsugaren.
Först ska jag leka den spännande leken "Hitta golvet". Så man har något att dammsuga menar jag...

Mitt nya liv som betydligt mer avslappnad och cool person som rycker på axlarna och säger "det där prioriterar jag inte just nu, jag gör nåt mysigt istället" börjar visa sina negativa konsekvenser...

Dvs en salig röra i hela huset.

Och det trivs jag faktiskt verkligen inte med, även om jag låtsas det ibland nuförtiden. Men uppriktigt sagt får jag fortfarande panik när det är rörigt, men det får ni inte berätta för Jörgen. Han tror ju att jag är botad från min perfektionism =)

När jag var liten hade jag och min syster en städlek. Den gick ut på att skriva ett gäng lappar och sedan vika ihop dem och lägga i en fin glasburk. Varje gång det var städdags drog man en lapp i taget där det kunde stå t ex "städa skrivbordet", "städa garderoben" etc etc. Ett tag förde jag även statistik på hur lång tid varje lapp tog och så försökte jag att slå mitt eget rekord varje gång. Ett minst sagt effektivt sätt att få något trist att bli en kul utmaning!

Nu funderar jag lite på att göra ett likadant lappsystem. Problemet är ju bara det att som vuxen behöver man ett helt badkar för att rymma alla städlappar. Det handlar inte precis om ett litet sött flickrum längre, utan 240 kvm total kaos. Dessutom skulle jag säkert smyga in några lappar typ "dricka en kopp thé", "läsa en mysig tidning", "ring en kompis" etc etc. Och då blir man ju aldrig klar.

Nä, jag får nog helt enkelt bota i det sura äpplet och sparka igång.

Wish me luck!

Men jag börjar nog med en god kopp thé iallafall... Champagne & grädde. Mums. Så att jag ordentligt hinner tänka igenom hur jag ska lägga upp dagen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar