"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

onsdag 15 september 2010

Trädgårdsterapi, eller - Vem som helst kan komma på bättre tankar!

De flesta som känner mig kan nog skriva under på att jag är riktigt urkass på att sköta växter. Jag kan i princip inte se skillnad på en ringblomma eller smörblomma och jag har ingen aning om vad som är tagetes eller petunia eller begonia eller vad det nu heter. Mina händer är inte ens i närheten av ljusgröna.

Men nu har det hänt något helt revolutionerande! Vi har ett par goda vänner där frun i huset är trädgårdsdesigner. Efter ett par middagar med dem under sensommaren har jag fått ett nytt nästan fanatiskt intresse! (Ni som känner mig vet ju också att jag har lätt för att bli lite fanatisk ibland...)

Jag tillbringade häromveckan en hel dag med denna Fru Trädgårdsdesigner. Först botaniserade vi i hennes smått otroliga trädgård, och sedan gick vi hem till oss och ritade på hur vår skulle kunna se ut. Därefter väntade ett par timmars guidning på Ella Trädgård - och där hände det! Jag kände i hela kroppen att det här är så rätt att hålla på med! Vilken sinnesro! Att bara strosa runt där (vilket jag sedan gjorde tre dagar i rad) och titta på alla vackra växtligheter och planera för hur de skulle kunna se ut hemma hos oss, och därefter köra ner händerna i jorden och arbeta. Fantastiskt! Jag grävde och planterade i 10 timmar och det var länge sedan jag sov så gott och drömde så sött!

Nu längtar jag till att sätta spaden i jorden på fler ställen i trädgården. Jag vill ha en rosenrabatt, en rabatt med kritvit hortensia, en örtagård, ett grönsaksland och massor av annat levande och prunkande.

Det här är som riktigt bra meditation för mig och det är ju för tokigt att jag inte förstått det innan!

Tack Fru Trädgårdsdesigner för att du introducerat mig i denna magiska värld!

Trädgård helt utan intresserad Fru i huset...



Trädgård efter nyvunnet intresse!
(Fast man ser ju inte de hundratals vårlökar jag planterat tyvärr)

2 kommentarer:

  1. Halloj!

    Tack själv söta du för en underbar trädgårdsdag! Gissa vart jag for idag - he he till Ella trädgårds REA förstås. Jag och David hade så roligt och fick med oss en himla massa hem.

    Tänk vad fint ni har fått det, vilken skillnad på före- och efterbilderna!!!

    Storkram
    Lina

    SvaraRadera
  2. Tack Lina!!
    Och ta åt dig av äran!
    //Helena

    SvaraRadera