"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

måndag 13 september 2010

Ett historiskt ögonblick!

Idag är nog min IT-intresserade far stolt över mig!
Jag har lyckats med att på alldeles egen hand starta en blogg!

Jag vet ju förstås inte om det är någon som någonsin kommer att läsa den, men det ska iallafall bli roligt att få skriva i den, och att få dela med sig av mina tankar och min vardag.

Jag har haft ett ganska tufft år med stressrelaterade hjärtproblem.
Därför har jag nu bestämt mig för att förverkliga en dröm jag haft sedan 20-årsåldern (jag är 37 idag...). Den 18 oktober tänker jag påbörja min utbildning till naturkosmetisk hudvårdsterapeut.
Jag har tidigare ägnat mina dagar åt ekonomiska analyser, verksamhetsutveckling och projektledning.
Det här blir något helt nytt för mig och det känns förstås både spännande och lite läskigt...

Den 1 oktober börjar jag mitt nya liv - välkommen att följa med på resan!

Kram Helena

4 kommentarer:

  1. Jaa.. det må man säga. Fast det var väl ändå på tiden att Du min kära dotter kommit in i IT-världen.

    Men.. jag kan inte än annat än att gratulera dig till din varma och kärleksfulla design med en ram av röda rosor.

    Dina tankar om en resa till ett delvis annorlunda liv startar nu. Lycka till, jag och mamma följer dig med spänning.

    Pappa

    SvaraRadera
  2. Japp, detta ska jag följa.. :)
    Trist att höra om din stress men tur att du kommit på bättre tankar än att stressa igenom livet. Det blir ingen glad av.

    Kram Sanna Jelder

    SvaraRadera
  3. Lycka till Helena :o)
    Jag kommer hålla ett öga på vad du skriver.
    Kram på dig från Ullis Niklasson (fd Toss)

    SvaraRadera
  4. Tack gulliga ni för att ni hänger med på resan!!

    Och tack världens bästa mamma & pappa för att ni alltid finns för mig! Utan erat stöd hade jag knappt orkat ta mig igemon våren. Jag älskar er!

    //Helena

    SvaraRadera