"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

måndag 27 september 2010

Definitivt på G!!

Idag känns det som julafton!!

Jag har med min underbara älsklingspappas hjälp varit och köpt en otroligt fin, ja nästan vacker, vit elektrisk behandlingsstol, hudterapeutlampa, rullvagn, fotbalja på hjul, arbetsstol och en salig massa skålar och burkar.

Och allt det här har jag ställt in i vårat tomma och nybyggda rum innanför hallen.

Det känns SÅ bra! Jag vet inte hur många gånger jag gått dit och bara tittat in. Det ser nästan ut som en riktig salong =). Jag ska ägna helgen åt att fixa iordning och piffa lite.

Det enda jag antagligen saknar nu är kompetensen =) . Den är ju iochförsig ganska viktig ;-)

Kanske verkar lite galet att köpa dessa grejer innan jag ens påbörjat utbildningen, men saken är den att utbildningen delvis är på distans, d v s teori och praktik ska utövas hemifrån. Sen gjorde det inte saken sämre att jag hittade en tjej som via Blocket sålde ut alla inventarier i sin endast 5 år gamla praktik p g a flytt.

Imorgon jobbar jag min sista dag på jobbet innan tjänstledigheten. Det känns lite vemodigt förstås på ett vis, men när jag tittar in i min lilla blivande salong känns det helrätt! Jag kommer att sakna alla mina gulliga kollegor, men jag får väl komma och hälsa på dem ibland! Och efter jul hoppas jag kunna komma in och jobba lite då och då så att de inte glömmer bort mig helt ;-)

Men resten av det här året ska jag fr o m onsdag fokusera på min nya utmaning!

4 kommentarer:

  1. Åh va roligt! Proffsigt det känns med en helt egen salong, rummet passar ju perfekt som det också! Måste få se sen! Hoppas det gick bra på sista dagen på jobbet! Puss!

    SvaraRadera
  2. Helena!
    Det behöver väl inte dröja ända tills efter jul innan du får träffa oss gulliga kollegor. Tror nog att jag kan göra mig till förespråkare för oss alla eller åtminstone de flesta av oss. En helkväll med behandlingar och vin kan vi nog tänka oss att ställa upp på - och du behöver ju försökskollegor, eller hur? Kram och ser fram emot en lunch nästa vecka.
    Eva

    SvaraRadera
  3. Hej Helena!
    Vilken fin blogg du har. Va rädd om dej...Jag är på väg tillbaka efter två år. Känn dej trygg med det du har och det du gör. Försök göra färre saker och bara va. Låter fantastiskt med ett nytt yrke. Som du dessutom kommer kunna råda över hemifrån. Njut och ta vara på den chans du nu ger dig själv. Kram Linda Ekendahl

    SvaraRadera
  4. Kram på er tjejer!
    Sofia: Du får ju se snart!!
    Eva: Absolut - en vinkväll vore inte dumt!! Kan du ta det på ditt Eurocard. Hi hi. Kick-off typ.
    Vi ses nästa torsdag!!!
    Linda: Tack för dina fina tips. Du vet förmodligen vad jag gått igenom. Kram!

    SvaraRadera