"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

torsdag 23 september 2010

Min egen lilla Friskvårdsdag!

Idag har det varit Friskvårdsdag på jobbet. Det har vi varje år. Superbra och generöst! Alla får boka upp sig på 3 timmars friskvård och man kan välja mellan massor av olika intressanta seminarier, pass och massage etc.  En otroligt kul och uppskattad dag! Förra året splade jag tennis, gick på Power Afrodance (galet kul) och yoga (på den tiden tyckte jag dock att yogan var supertrist..)

Jag jobbar ju inte på torsdagar så därför har jag ordnat min alldeles egna lilla Friskvårdsdag här hemma.
Den blev inte så dum den heller!

Dagen började med en skön promenad i det vackra höstvädret. Mysigt! Det är så krispigt och fräscht i naturen så här års. Om man har tid, som jag har just nu, så hinner man se alla förändringar som sker från dag till dag. Löven blir så enormt färgsprakande för att sedan falla till marken och lämna ett naket träd inför vintern. Häftigt.

Efter morgonpromenaden gjorde jag en riktig hälsosmoothie på jordgubbar, banan, kiwi, tranbär och vaniljyoghurt. (Det gör jag iofs varje dag, men nu passade det ju extra bra på min egen Friskvårdsdag!)

Kl 10 fick jag en timmes otroligt skön och avslappnande massage av en tjej här i området som hyr ett behandlingsrum i Friskis & Svettis lokaler. Mycket behagligt och nyttigt för min stela kropp!
(En sån lokal kanske vore något för mig att hyra in mig i senare??)

Därefter rullade jag ut min yogamatta i yogalokalen och lade mig på rygg och sov i en halvtimme i väntan på att yogapasset skulle starta. Det var förstås inte meningen att jag skulle somna men med yogamusik och tända ljus i en för övrigt mörk träningslokal är det inte lätt att hålla sig vaken kan jag lova.
Passet var lika bra som vanligt och jag gick därifrån med massor av nytt syre och ny energi i kroppen.

På vägen hem slank jag in i Näsbyparks Bokhandel. Det är en sån där gammal hederlig bokhandel där små söta tanter som kan allt om litteratur jobbar. Jag tog fasta på mina nya sparplaner och anmälde mig till deras bokcirkel som faktiskt startade igår. 71 splitternya boktitlar till mitt förfogande för 379:-. Lycka!!
Jag norpade åt mig Denise Rudbergs nya chic-lit-deckare som första lånebok. Den ser jag fram emot att få öppna ikväll!










Väl hemma fortsatte jag med min nya hobby, d v s att gräva i jorden ;-) Jag hade ännu inte fått ner mina fina buxbomsklot men nu är det gjort! De är så fina de där kloten tycker jag, det blir verkligen pricken över i:et i rabatten.

Kvällen ägnades åt teamträff med Aloe Vera-gänget och det går ju i allra högsta grad i Friskvårdens tecken.
Dessutom fick vi supersmarrig äppelpaj. Mums. Kanske inte fullt lika hälsosamt men sagolikt gott!

Nu avslutar jag min egen lilla Friskvårdsdag med att krypa ner under täcket med min nya bok.

Tack & godnatt!

3 kommentarer:

  1. Tycker du hann med rätt mycket på din friskvårdsdag! Smoothisen lät väldigt god :) (stavar man så förresten? Smoothisen? Smoothien? Smoothen?-haha!)
    /Anna kollegan på PTJ

    SvaraRadera
  2. Låter som en kanondag tycker jag! Själv provade jag på salsa och det var verkligen superkul! Man dansade (nåja...) omkring med ett leende på läpparna hela tiden. Kul med lite positiv energi!

    Det där med bokcirkeln låter ju perfekt. Skulle jag också behöva, slukar också böcker på löpande band just nu. Förresten... har vi inte nåt sånt på jobbet? Måste kollas upp ! Gillade du Askungar? Jag väntar med spänning på hennes nästa bok!

    Ses snart! Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Ja det var en riktigt nice dag!!
    Lisa: Bokcirkeln är helt perfekt!! Kristina Ohlssons (Askungar) andra bok ingår i den!! Den finns ju än så länge bara som inbunden. Ser fram emot att läsa den då jag tyckte att Askungar var grymt bra. Tack för den!
    Ses på tisdag. Kram!

    SvaraRadera