"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

måndag 4 oktober 2010

Mina första kunder!

Oj oj oj vad här ska fixas och donas!!

Jag håller ju på som bäst att inreda min egen lilla salong innanför hallen. Den ser väldigt proffsig ut men kanske lite steril.... Eller som en kompis till barnen uttryckte det, "Har ni ett sjukhus härinne?"

Och det var ju inte min tanke. Inte alls.

Så nu tänker jag så att det ryker ur öronen hur det ska bli lite cosy. Och vilka färger som ska användas.
Jag har läst någonstans att grönt är en lugn och bra färg i sådana här lmiljöer, men jag avskyr ju verkligen grönt. Nä, det får nog bli vitt och rosa, vilken överraskning ;-). Lite fint på väggarna måste det också vara. Funderar på att köpa några schyssta rogivande planscher att rama in i någon av alla ramarna vi har på vinden...

Just nu sitter jag och surfar runt på skrivbord på Blocket. Jag måste ju ha ett bord i min salong där jag kan sitta och studera i lugn och ro. Jag har hittat ett som nästan är för bra för att vara sant. Håll tummarna för att det finns kvar!!

Igår hade jag mina första kunder! De satt så snällt i väntrummet/hallen och läste hälsotidningar och väntade på sin tur. Jag hade dagen till ära skön musik på i salongen och vackra doftljus tända. Först ut var en liten kille som beställt en rogivande massage. Nästa kund var en liten tjej som ville ha en ansiktsbehandling. Sista kunden för dagen var en medelålders man vars fru beställt en portömning. Mannen var inte alls med på noterna och jag fick nästan använda våld för att få honom att ligga kvar i behandlingsstolen. Han yrade något om att han hellre ville se på sporten?? Otacksam typ. De två första kunderna var betydligt trevligare och kom sedan tillbaka med tömda sparbössor i händerna =)

När jag var liten byggde pappa en "riktig" affär under trappan. Hyllorna i affären var fulla med konservburkar, tomma smörpaket, mjölkpaket etc etc. Vi hade till och med en riktig kassaapparat i affären. Oj vad vi lekte där, jag, mina syskon och alla våra kompisar. Det kändes nästan som att vi var vuxna och jobbade på riktigt!

Helt klart får jag lite flashbacks till det nu....

2 kommentarer:

  1. Den affären minns jag mycket väl :-) Charlotta

    SvaraRadera
  2. Det förstår jag!! Vi hade säkert många roliga stunder där i vuxenlandet =)

    SvaraRadera