"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

tisdag 26 oktober 2010

Mys-pys-dag!

Idag har det varit en riktigt mysig dag!

Efter den traditionella morgonpromenaden till skolan gick jag hem och mixade ihop en riktigt nyttig smoothie. Havtorn, Goijabär, vinbär, blåbär, hallon, nyponpulver, nässelpulver och vaniljyoghurt. Mums och supernyttigt!! Nyponpulver och nässelpulver har jag hört ska vara extremt nyttigt för varendra liten kvark i kroppen! (Det är ju dock inte så gott men det döljer man bra i en för övrigt smarrig smoothie...)

Morgonen blev inte direkt sämre av att min söta lilla väninna och tillika medlem i mitt lilla tjejgäng "SLASH" ringde och diskuterade höstens "SLASH"-träff på Yasuragi Hasseludden. Vi var där en helg för två år sedan och hade så otroligt mysigt så nu är det hög tid för repris!! Den här gången skippar vi nog den fnissanfallsprovocerande thécermonin med den lille Japanen, eller vad säger ni tjejer? ;-)

Framåt lunchtid blev det en frisk och skön höstpromenad i det vackra höstvädret tillsammans med en annan mysig och söt väninna! Målet var även idag Viggbyholms Stationscafé där vi fick i oss både en god och nyttig lunch och en god och inte ett dugg nyttig kardemummabulle! Stationscaféet är grymt bra, allt är hembakat, hemlagat och välgjort och jag tror nog att det mesta är ekologiskt. Mycket mycket gott! (Nej, jag får inte provision, inte mängdrabatt heller...)

Mycket mysig höstdag!!!!

Igår hade jag förresten mamma & pappa här på behandling. Det var roligt då ingen av dem gjort någon liknande behandling tidigare. Pappa var hyfsat skeptisk innan men vågade sig upp på bänken tillslut. (Han var förresten fantastiskt söt i ansiktsmask & bomullsrondeller på ögonlocken ;-) De blev iallafall mycket nöjda med upplevelsen och jag tror att de kan bli återkommande kunder =) Själv kände jag att jag hittat min grej, jag tror att jag kommer att trivas jättebra med det här yrket!

Dagens tips:

Fantastisk hårinpackning för trötta hösthår:

Olivolja, äggula & honung.

Massera in schampoo i håret innan du sköljer ur med vatten.

Suveränt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar