"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

torsdag 7 oktober 2010

En ny familjemedlem?

Oj, oj, oj...

Idag har vi gjort något väldigt bra eller väldigt dumt. Välj själv.....

Vi har varit på en hundkennel i Kårsta. Livsfarligt.

Jag tjatade alltid efter att få en hund när jag bodde hemma. Ett tag ville jag t o m att mina föräldrar skulle skiljas för att jag trodde att pappa skulle vara mer lättövertalad utan mamma ;-). Jag fick alltid höra av min kloka mor att "När du flyttar hemifrån får du ha hur många hundar du vill". Surt.

Men nu har jag ju flyttat hemifrån. Ja, inte helt nyligen kanske utan för 17 år sedan.
Och hur många hundar har jag???

Det har ju aldrig varit läge för mig med hund. Men nu kanske det är det? Nu har jag ju valt att förändra mitt liv. Livskvalitet numera för mig är att gå timslånga promenader och att vara mycket hemma och pyssla med hus och trädgård. Och då kanske en liten hundkompis skulle vara alldeles perfekt som sällskap!

På den här kenneln finns en 1-årig avelstik som behöver en foderfamilj. Det känns ganska optimalt för oss som nybörjare att få en redan rumsren ny familjemedlem. Att vara foderfamilj innebär att vi betraktar och sköter om hunden som att det vore vår egen, men först efter att den fått max 2 valpkullar alt fyllt 5 år är det vi som är registrerade som ägare.

Hur som helst fick den här lilla korpsvarta tjejen hela familjens hjärtan på fall och nu ska vi bara fundera några vändor till innan vi bestämmer oss.

Åh vad jag vill det här!

4 kommentarer:

  1. Åh vilken sötis! Om ni verkligen vill det här säger jag kör! Tror att den lilla söta vovven skulle passa jättebra i er familj! :)Kram

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen oj, oj, oj.... :-) Förstår att det är svårt när man träffat den lilla och blivit kär! Ni får väl köra den gamla klassiska "för och emot"-listan.

    Inte för att vara negativ... (du vet ju att jag är såå förtjust i djur ;-)) men en tanke bara... Det är inga problem att ha hund nu när du ska ha salongen hemma? Jag tänker på allergi och så?

    Ha en riktigt mysig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för fina presenter! Blev nyfiken att se på er eventuella blivande hund, så jag fick hjälp av Sofia att komma in på din fina sida och att svara. Hunden såg jättesöt ut, den skulle säkert trivas bra hos er. Ha det bra! Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack Lena & Sofia för en mycket trevlig söndagkväll senast och för att ni gillar vovven!
    Tack Lisa för´att du är min ärliga men inte så djurvänlige vän ;-) Men du har rätt! Den här rasen är inte en allergihund men en allergivänlig sådan så det borde funka!
    Kramar till er alla!!

    SvaraRadera