"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

onsdag 6 oktober 2010

Strömavbrott?

Min energi har tagit semester. Eller nåt. Här är den iallafall inte.

Jag har just nu inte ork eller lust till någonting.
Det jag har lust med har jag inte ork till och det jag har ork till har jag inte lust med.
Ridå ner kan man säga.

Men kanske är det så att det måste få vara ok ibland att göra just ingenting.
Och att faktiskt inte må dåligt över det.
Kanske ska man till och med njuta av att göra just ingenting.

Kanske är det är just det man behöver när det känns så här.

För visst är det ju så att det man inte gör finns kvar. Det är inte så ofta någon tar jobbet ifrån en ;-)

Och med det i tanken tillåter jag mig själv att göra ingenting och tar istället nya tag imorgon!

Tack & godnatt!

1 kommentar:

  1. Godmorgon! Självklart är det okej att göra just ingenting ibland, tror det bara är bra att försöka koppla av och strunta i allt för en stund! Hoppas du sov gott! Kram

    SvaraRadera