"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

onsdag 13 oktober 2010

Fingertoppskänsla saknas

Nu är det inte roligt alls.

Den lilla branden vi råkade ut för i lördags kväll fortsätter att visa sina obehagliga konsekvenser.
Det är inte ett helt gratis nöje att elda i hallen om man säger så.

Förutom själva hallen som är brandskadad så är ju en hel del andra prylar förstörda.
Såsom t ex lördagsgästernas barns kläder och mina nya fina Lexingtondynor.

Men värst av allt är mina händer.

Jag ser ut som en ödla på händerna. De är så äckliga att jag inte ens vill titta på dem. Det såg inte så äckligt ut de första två dagarna, men nu... Och apropå äckligt så har jag inte kunnat duscha förrän idag. Så fort jag kommer i närheten av varmt vatten gör det så j-a ont.

Men det värsta är inte att jag ser för jäklig ut.

Det värsta är att jag förlorat känseln i vissa fingrar.

Och det gör mig så ledsen med tanke på att jag fr o m måndag ska använda mina händer som arbetsredskap.

4 kommentarer:

  1. Hej Helena
    Låter inte roligt :o(
    Jag kan bara tippsa om en kräm som finns på apoteker. A-derma, den finns i lite olika storlekar men den jag har erfarenhet av är den mista tuben och den kostar 135:-. Jag har en kollega med känslig hud som blivit besvärsfri efter 23 år!!. Den bygger upp skadad hud och är som ett litet mirakel på tub.
    Lycka till, Kram Ullis Niklasson

    SvaraRadera
  2. Kära lilla Helena!
    Nu har du väl otur, jag förstår så väl din oro kring utbildning och framtid. Jag tycker kanske att du skall uppsöka någon duktig person, läkare kanske, som kan titta på dina händer och som kan förklara för dig vad du ska göra och hur lång tid det kommer ta innan de läkt och känseln är åter. Brännskador är kanske inte att leka med?
    Ha det gott lilla kompis!
    Eva

    SvaraRadera
  3. Hej Eva & Ullis!!
    Vad gulliga ni är! Tack för ditt tips Ullis!
    Jag har varit till läkaren och visat upp mina händer. Jag äter antibiotika 3 ggr/dag och ska lägga om bandagen varannan dag. Känseln kommer förhoppningsvis tillbaka, men ev kan en hudtransplantation bli aktuell. Det tar 1 år innan brandskadorna läkt klart och man vet hur man ska gå vidare. Depp.
    Kram!!!!
    //Helena

    SvaraRadera
  4. Hej
    Aj, ja, då hjälper inte salvan nu men när du är på bättringsväg kanske den kan bli ett kompliment. Du är ung som mig ;o) så vi får hoppas att du har bra läkkött!
    Kram och lycka till med ALLT
    ULLIS

    SvaraRadera