"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

söndag 17 oktober 2010

Skolstart!!

Imorgon smäller det!!!

Bara ett halvt dygn kvar, sedan är det dags!!
Dags för mitt nya liv som student! Oj vad kul det ska bli!

Jag har liksom skolbarnen packat min väska med diverse nyinköpta skolprylar från Ordning & Reda.
Block, pennor, pennfodral, kalender etc etc. Allt i rosa förstås ;-)

Jag börjar redan oroa mig för att jag ska försova mig. Det är ju inte precis varje dag jag ställer väckarklockan precis...  Tänk om jag inte hinner med min dagliga gigant-latte innan jag går till tåget?

Och vad tusan har man på sig? Det står "bekväma kläder & vattenflaska" ???? Hur ska man tolka det?
Ok, jag fattar att man inte ska ha tighta jeans, lilla blusen och skyhöga klackar,
men det känns kanske lite overkill även för mig att komma dit i full hudterapeututstyrsel... 
Nä, det får bli samma gamla jeans som jag bott i det senaste halvåret och en gosig munkis.
Lika bra att visa vem man är redan första dagen =)

Jag undrar vad det är för andra typer som ska gå i samma klass som jag.
Kommer jag att känna mig som den enda vuxna personen??
Eller kommer det att vara fler som jag som bytt bana i sitt liv?
Jag hoppas på en blandning av alla typer, det brukar bli roligast!

Och hur ska det bli vid lunchen?
Kommer alla att redan känna varann och jag får själv någonstans och låtsas att jag hade ett lunchdate med nån kompis eller nåt??

Men det som seriöst oroar mig är om vi redan första veckan ska öva praktiskt efterssom mina händer ser ut som en lavaläckande Etna.... Urk. Tack och lov har jag ju bandage på men det blir ju lite trixigt om vi ska öva. Det enda jag tycker att antibiotikan hittills har hjälpt till med är att åstadkomma konstant magknip!

Ikväll har vi firat studiestarten med tapas och rödvin. Det hoppas jag att jag sover gott på!


3 kommentarer:

  1. Åh va spännande! Jag är säker på att det kommer gå jättebra! Du får berätta allt sen om hur många ni var i klassen och i vilka åldrar alla är! Du kommer trivas som student, det lovar jag! Stort lycka till! Kram lillsyrran!

    SvaraRadera
  2. Såklart du är nervös, men det kommer att gå som en dans, det är ju Du. Lycka till och ha en riktigt bra första skoldag. Kram Eva PS slår såklart ett slag för mysbyxan som klädval... DS

    SvaraRadera
  3. Fy så läskigt med den här branden. Och nu dina händer. Usch. Det var ett tag vi sågs så vi har inte haft tillfälle att prata om detta. Fy och ve.
    Tänker på dig!

    SvaraRadera