"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

söndag 24 oktober 2010

För det är jag värd!

Nu är den första studieperioden avklarad! Skönt men nästan lite vemodigt. Vi har ju jobbat rätt tight ihop under dessa 7 dagar så nu känns det lite konstigt att inte ses förrän den 19 november.

Utbildningen är delvis en distansutbildning. D v s i mellanperioderna ska man läsa teori samt träna så mycket som möjligt på nära och kära. En period i månaden (3-7 dagar) studerar vi teoretiskt och praktiskt på Axelsons på Gästrikegatan.

Idag fick vi sy ihop hela den behandling vi stegvis lärt oss under veckan. Det var faktiskt lite pirrigt då det kändes ungefär som en uppkörning när det var dags att utföra behandlingen. Fröken Lena (Lena Losciale) stod bakom och tittade så att vi gjorde allting rätt och det blev iallafall inte jag mindre nervös av ;-).

Jag behöver tänka på att inte jobba så fort med händerna under behandlingen. Jag blev ju inte direkt förvånad över den upplysningen, he he, jag är ju minst sagt inkörd med att göra allt så snabbt och tidseffektivt som möjligt.

I mitt gamla liv alltså. Nu gäller andra bullar så nu ska jag öva på att vara lååååångsam....

Innan vi skildes åt idag fick vi en genomgång och provomgång av en massa fin ekologiska make-up.
Nvey Eco samt c/o Naturkosmetik. Rekommenderas starkt!! Deras makeup är mycket vårdande för huden vilket man inte kan säga om allt annat petroleumbaserat smink...

Nu känner jag mig mer än mör efter veckans äventyr. Mör men supernöjd och lycklig!
Jag tror att jag har hittat rätt här i livet!

Nu är jag sugen på ett riktigt gott och fylligt glas rött vin.
Because I'm worth it....

1 kommentar:

  1. Det låter så roligt! Ser framemot när jag får vara din försökskanin! Jag tror också att det här är din grej, att du hittat helt rätt! Puss o kram!

    SvaraRadera