"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

torsdag 9 december 2010

VAB - panik?

December.

Febersjuka barn.

Tokstress på jobbet.

Panik.

Ringa mormor & morfar....

Jobba

Jobba längre än vanligt efterssom mormor & morfar tar hand om barnen

Dåligt samvete över barnen

Dåligt samvete över jobbet

Dåligt samvete över mormor & morfar



Någon som känner igen sig? =)


Så såg iallafall mina vintrar ut fram tills nu.
Nu är jag hemma med två sjuka barn och passar på att spela spel och julpyssla.
Vad mysigt det är! Ja inte att de är sjuka förstås men att ha gott om tid för att umgås - utan dåligt samvete!

Och med min resa har jag vett nog att uppskatta hur bra jag just nu har det.

Idag fick jag ett brev från chefen. Han har beviljat mitt önskemål om full tjänstledighet fram till 2012.
Härligt!

Men - jag får nog se över min spara-pengar-lista ett varv till... Rätt ordentligt...

1 kommentar:

  1. Jag känner igen mig från början till slut. Båda två är dåliga och vi har precis avslutat Fia med knuff.

    kram kram

    SvaraRadera