"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

måndag 20 december 2010

OK-stämpel

Oj oj oj vilken vecka....

Här har inte uppdaterats på länge och det beror helt enkelt på att jag somnade ungefär samtidigt som jag klev in genom dörren förra veckan. Så jobbigt var det men oj så kul!!

Tisdag - torsdag hade vi för första gången betalande kunder på skolan.
Det var riktigt nervöst första behandlingen, det tror jag nog att vi alla tyckte men sen kändes det superbra!

Det är roligt att se vilka som kommer till Axelsons elevbehandlingar. Det är verkligen alla typer av människor. Och förvånansvärt många män. Men mest kvinnor och gärna gravida sådana! Den yngsta kunden var en liten grabb på 9 år. Det är nog inte så jättevanligt dock!

En av mina kunder var en jättesöt äldre dam helt utan haka och hals. Lite klurigt när flera av våra moment är just massage och rengöring av dessa områden. Men allt går att lösa med lite fantasi.

75% av kunderna sov som små grisar under i stort sett hela behandlingen och de flesta snarkade dessutom ganska ljudligt! Lustigt nog inte männen. Men de var kanske livrädda =).

En ung tjej som jag behandlade snarkade intensivt i 70 minuter.
När behandlingen var klar trodde hon att hon somnat till lite lätt och undrade om jag hade märkt det...
Men det hade jag ju inte förstås ;-)

Nu är vi alla i klassen godkända för att genomföra och ta betalt för elevbehandlingar hemma eller på salong. Det känns jättebra! Så fr o m januari kommer jag att öppna min lilla tidbok och jag hoppas att jag får skriva in någon modig person som vill njuta av en 75 minuters avkopplande och välgörande ansiktsbehandling till ett riktigt vrakpris ;-) !

Nu har jag jullov ända till den 17 januari!! Då börjar min kurs i basmedicin.
Därmed är det nog slut på fikandet och dags att dyka in i studielitteraturen ordentligt.
Spännande!!

Dagens lilla tips blir ett thé som hjälper mot hosta, och som är riktigt gott!
Kanske något som behövs i dessa baskelusktider.

Hostdämpande Timjanthé

Använd torkad timjan istället för théblad
Pressa ner en halv citron
Lägg i en sked honung

Voilá - ännu ett nyttigt och friskt thé

1 kommentar: