"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

måndag 27 december 2010

Min alldeles egen lilla låda!

Idag är en stor dag!

Idag har jag fått registreringsbevis för mitt alldeles eget lilla företag.
Stort.

Men också en hel del att tänka på.

Till exempel har jag varit på ett litet möte på banken idag och diskuterat upplägg för utgifter och eventuella intäkter...

... och så har jag surfat runt på olika bokföringsprogram...

... letat på Adlibris efter bra böcker om hur man sköter ett litet företag....

... köpt en egen domän för blivande hemsida....

... funderat på en logga...

Och en hel del andra funderingar och efterforskningar!

Efterssom jag inte är färdig hudvårdsterapeut ännu på ganska länge så kommer det ju inte bli någon jätteomsättning i mitt lilla bolag... Men jag har ju tänkt att ta elevpris för mina behandlingar fr o m nyår och någonstans måste jag ju redovisa pengarna. Dessutom är det en hel del inköp i form av produkter, material etc som jag måste betala någonstans ifrån. Vissa av mina framtida leverantörer kräver dessutom att man har en företag för att få handla hos dem.

Så nu är mitt företagsnamn registrerat och det här ska bli jättespännande!

Namnet på mitt lilla företag är inte helt oväntat:


Helenas Hud & Hälsa


Känns helt ok...!

2 kommentarer:

  1. Grattis min vän!
    Kan man få bli kund och boka in en behandling?
    Ha det gott och lycka till

    SvaraRadera
  2. Stort tack!
    Det är såklart att du får! Du är så välkommen!
    Fr o m den 11 januari är det bara att boka in en tid som passar dig!!
    Kramar!!

    SvaraRadera