"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

söndag 5 december 2010

Jag är framme!

Nu har det hänt!

Det som jag har väntat på så otroligt länge.
Jag tror faktiskt att jag har väntat på det här sedan våren 1991.
Och det var ju inte häromdagen.

Men bättre sent än aldrig säger man.
Och så är det ju.
Fast jag kan ju lite krasst tycka att 20 år blev en väldigt lång väntan.

Men som tur är har jag inte väntat medvetet så länge.
Sedan den 11 mars för att vara exakt.
I drygt 19 år väntade jag utan att förstå det själv.
Skönt.
Tänk vad jobbigt att stå i kö i 19 år och aldrig känna att man kommer framåt,
utan att snarare hamna längre bak i kön.

Men nu, ja eller faktiskt i november, har det hänt på riktigt.
Det känns fantastiskt.
Kan det verkligen vara sant?

Men det känns verkligt.
Men samtidigt overkligt, för det är en sådan galet ny känsla.
En känsla som jag knappt känner igen.
En känsla som jag knappt vet hur den ska kännas.
Men jag tror att den ska kännas så här.

En känsla av att vara fri från stress.

Äntligen!

1 kommentar:

  1. Åh va skönt! Är så glad för din skull, njut nu av ditt nya liv så ses vi snart!
    Puss o kram

    SvaraRadera