"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

måndag 13 december 2010

Imorgon gäller det!

Tänkte döpa rubriken till "Imorgon smäller det" men det kändes verkligen helt fel i dessa dagar tyvärr.

Men i min värld är det imorgon det gäller!! Skarpt läge!! Upp till bevis!!

Imorgon kommer de..... kunderna......

Scary....

Tisdag onsdag och torsdag kommer vi att göra fyra ansiktsbehandlingar var per dag.
Jag kommer alltså att behandla 12 st främmande människor under drygt en timme var.
Människor jag förmodligen aldrig sett förr och förhoppningsvis aldrig kommer se efter ;-)

För mig som har jobbat med siffror och verksamhetsutveckling tidigare är det ju inte helt piece of cake att greja i någons ansikte och dekolltage men jag tror att det kommer att gå bra, det känns så!
Jag har ju övat en del ska jag erkänna...
Nu ikväll övade jag på dottern och det var nog godkänt för hon ligger fortfarande kvar på bänken och sover!

Nu laddar jag upp inför morgondagen med en stor kopp chaithé, gott och grymt hälsosamt!

Värmande Chaithé

1 msk färsk riven ingefära
1 tsk kardemummakärnor
1 kanelstång
5 kryddnejlikor
5 dl vatten

Låt koka i 10 minuter

Tillsätt 2 dl mjölk och 1 tsk socker

Låt sjuda i 2 minuter

Häll i 2 msk théblad enligt tycke och smak

Låt dra i 5 minuter

Sila av och voilá - världens godaste thé!!


Kram & godnatt!

1 kommentar:

  1. Du behöver inte vara nervös, det kommer att gå hur bra som helst! Det vet ju jag som har fått äran att besöka din mysiga lilla salong! :-) Lycka till! Kram

    SvaraRadera