"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

måndag 22 november 2010

I fixartagen!

Åh vad det är skönt med urrigt väder!

Då kan man med gott samvete bege sig till det stora varuhuset från Småland... IKEA!
Är det dessutom måndag, och inte vilken måndag som helst, utan måndagen innan löning, så är det praktiskt taget soprent bland hyllorna på IKEA. Mumma!

Idag var jag lite sugen på att införskaffa en likadan rullvagn som vi har på skolan, rullvagnen Grundtal.
En mycket bra vagn med flera brickor och diskbar ovandel att ha produkterna på under behandlingen. Dessutom var det dags att komplettera min vita handdukstrave med en rosa trave!
Och ett gäng glasburkar till mitt dinkelkli, nyponpulver, lavendel etc etc.....

I detta så när som på tomma varuhus stötte jag dock på ett bekant ansikte, nämligen en tjej i klassen som lustigt nog stod och ryckte i samma rullvagn som jag! Men det fanns till oss båda tack och lov ;-)

På Åhléns hittade jag sen två söta rosa (surprise...) adventsstjärnor att hänga i fönstren på salongen.
Samt ett vitt bäck- och bölja påslakanset till täcket som ska värma mina frusna kunder.

Nu har jag tvättat alla handdukar och lakan och lagt där de ska vara.
Jag saknar egentligen bara några fina tavlor att hänga på väggarna, men jag har faktiskt inte hittat några som duger ännu.  Helst av allt vill jag ha ett par tänkvärda och vackra tavlor från Kreativ Insikt, men det får jag nog önska mig i julklapp =)

Här kommer ett litet smakprov på hur det ser ut här hemma just idag:

6 kommentarer:

  1. Ann-Sophie Almerfors22 november 2010 kl. 22:25

    Vad fint du har fått det, kan gärna tänka mig att ligga där och bli lite ompysslad :-) //Kram Ann-Sophie

    SvaraRadera
  2. Va fint det är, ser riktigt proffsigt ut! Längtar tills jag får se det på riktigt och kanske få vara kund! :) Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmm, fint! Härligt med rosa!! Jag kommer gärna tillbaka! Kram

    SvaraRadera
  4. Anonym är Karin, råkade klicka för snabbt... tur man ha en dotter som fattar lite bättre... Kram igen!!

    SvaraRadera
  5. Vad fint du har fått det! Jag vill boka tid hos dig snart! Får man det?

    Vad lustigt att du vill ha tavlor från Kreativ Insikt! Jag känner ju Lina och Dag som äger det företaget! Det är Fabians kompis Jonathans föräldrar. :-)

    Vi ses snart!! Ska bli sååå mysigt!

    SvaraRadera
  6. Ni är så välkomna! Efter jul tar jag emot alla som vill, ännu så länge exprimenterar jag helst på de som jag är släkt med, d v s de som är tvungna att umgås med mig i framtiden oavsett vad som händer =).

    Kram!

    SvaraRadera