"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

söndag 21 november 2010

Fullmatad med nya kunskaper!!

Fredag, lördag och söndag har jag varit stationerad i skolbänken på Axelsons! Yummie!
Jag hade nog inte riktigt trott att jag skulle längta efter att få ägna en hel helg åt att sitta inomhus och studera, men oj vad det är roligt och galet spännande! Dessutom är det en härlig klass full med gulliga tjejer!

Den här helgen har temat varit organlära och diagnostik.
Det är otroligt faschinerade vad kroppen sänder ut för signaler när något inte står helt rätt till i kroppen.

Nästa studieperiod ska vi göra ansiktsbehandlingar på betalande kunder. Scary...
Nu gäller det att öva, öva och återigen öva för att komma ihåg alla moment när det är skarpt läge!
Jag har tre veckor på mig, och de veckorna tänker jag utnyttja så mycket jag kan!

Ikväll har jag varit inne på bodystore.se och beställt schampoon, balsam och duschkrämer från Faith in Nature. Mycket bra ekologisk hår- och hudvård!

Glöm inte att öppna fönstret innan du går till sängs så att du inte andas in gammal koldioxid under natten ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar