"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

torsdag 25 november 2010

Däppt i däsan

My God vad snuvig jag är!!

Jag minns inte ens när jag var så här brakförkyld sist.

Det är så jobbigt när man inte kan lägga sig ner i sängen utan att det kittlar i halsen
så att det känns som att man ska vomera (för att använda ett inte fullt så äckligt ord som kräkas).

Och när man är så täppt i näsan så att man knappt får luft. Hu. Jag vet inte vad det är för onormalt med mig men jag kan inte andas med munnen, det gör mig halvt eller kanske t o m helt panikslagen.
Har inte funderat så mycket på det förrän jag provade att snorkla för första gången förra året.
Då gick det upp för mig att jag inte bara lider av fiskskräck, utan även "andas-genom-munnen-skräck". Känns snorkling som en bra grej då? Not...

Men efterssom jag inte hade något särskilt för mig den här veckan, förutom hemstudier, så glider jag omkring i min rosa velourdress (nej, min man går inte igång på den) och pimplar i mig hemgjord Chailatte med riven ingefära hela dagarna. Och när jag inte glider omkring ligger jag i soffan och kollar på mysiga filmer.

Förr i tiden, d v s innan den 11 mars, var jag aldrig sjuk. Eller, det är klart att jag var, men jag tog mig aldrig tid att få vara det utan mitt knep var att ta en ipren + två alvedon var femte timme och jobba gärnet och gilla läget!

I mitt nya liv nu, d v s med rosa velourdress utan stress (var det en slump att velourdress och stress rimmar, eller hör velourdress + antistress liksom ihop?) så kan jag faktiskt njuta av att vara hemma och kurera mig. Det är helt ok att ligga i soffan och kolla på film. Mysigt!!  Och jag struntar i att ta febernedsättande tabletter och låter i stället kroppen jobba bort baskeluskerna. Befriande!

Nu lät det här så otroligt präktigt så jag kanske ska tillägga att jag gärna tar mig en rejäl whiskey istället.

Och apropå det ska jag nog ta mig en liten stänkare nu.
På söndag ska jag på Yasuragi SPA med tjejgänget, och då måste jag definitivt vara frisk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar