"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

lördag 8 januari 2011

Nu är det slut på gamla tider...

... nu är det färdigt inom kort,
nu ska hela fläsket flyttas,
nu ska hela fläsket bort.
Så jag tar farväl av chips o dipp o godis och av öl,
nu är det slut på gamla tider nu ska fettet på kroppen bort!!


Jag var hos farbror doktorn i december. Han gav mig sanningen i vitögat.
Utan krusiduller. Utan bomull. Rakt på sak helt enkelt.

"Du skulle nog må bra av att gå ner de kilon du gått upp under året"

Jo jag tackar jag. Kul kille.

Jag lovade att ta tag i det på en gång.
Men oj vad jag ljög. För vem f-n vill tänka på figuren till jul??
Ja, inte jag iallafall.

Jag vill inte skylla ifrån mig på något vis, men det hela började med att viktuppgång var en biverkning av alla de mediciner jag började äta i våras. Plus att jag ju förstås inte mådde så bra.
Men nu mår jag ju bättre än vad jag gjort på länge, så nu har jag liksom inget att skylla på längre...

Men NU är det dags. Mer än så. Det är tokdags. Megadags. Övermoget så att säga.

På måndag börjar jag. Endast 26 timmar kvar av detta hämningslösa svulloliv.
Det ska faktiskt bli skönt.

Jag har laddat upp med att äta chips o dipp de senaste tre dagarna.
Och lussebullar.
Och godis.
Och öl & julmust.
Och ostmackor.
I mängder.
Bara för att bli riktigt äcklad och taggad. Och jag har lyckats.

På måndag är det skarpt läge! På måndag gäller det!
Mitt mål är att vara i hamn till min födelsedag den 11 april.

Say goodbye to Mrs Estrella....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar