"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

tisdag 25 januari 2011

Mycket väsen för ingenting

Nja.

Jag är ju inte helt nöjd. Inte nöjd alls egentligen.

Men det är ju så typsikt mig å andra sidan. Snabba resultat. Alltid!
Men inte den här gången verkar det som.

Snabbsummering:

Metod: 2 veckors intensiv och totalt fuskfri GI i fas 1 = ketosläge

Resultat: -11 cm i midjemått och - 2,2 kg.

Nöjdhet: Måttlig.

Känsla: Känner mig mycket lättare i kroppen och är därför besviken över vikten =(


Med tanke på den totala omställnig jag gjort och hur många timmar jag gått raska promenader är jag inte nöjd. Jag kanske är girig?

Men..... Jag har läst igenom Ola Lauritzens bok igen och han påstår att det är först i fas 2 som fettförbränningen tar fart. Så jag har fortare än kvick kört igång med fas 2, d v s lite mer kolhydrater.
Det firade jag med ett supergott äpple. Frukt innehåller massor av kolhydrater har jag lärt mig.

På't igen! 6,8 kg to go!
Jag har 75 dagar på mig.


3 kommentarer:

  1. Du är ju helt grym!!!

    (Ola - den hemlige miljonären va?!)

    Sjukt imponerad!

    SvaraRadera
  2. 11 cm mindre i midjan är väl inte dåligt? Tänk på att muskler väger mer än fett! De långa promenaderna har nog gjort en del åt muskelmassan. Du är jätteduktig! Kämpa på! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack tack söta ni!
    Ja, det måste ju bero på musklerna =)
    Det är förstås så jag ska se det!
    Nu känns det faktiskt lite bättre.

    SvaraRadera