"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

torsdag 27 januari 2011

Back to office

Oj oj oj. Imorgon är en stor dag. En storstadsdag kan man säga.
Imorgon ska jag lämna min lilla kokong för att bege mig in till city.

Imorgon är jag nämligen bjuden på en jubileumsmottagning på jobbet.
Det är faktiskt ingen mindre än min egen syster som varit trogen företaget i 25 år!!
Grattis till henne - bra jobbat syster!!
Men framförallt - grattis till företaget som haft den stora äran att få behålla denna
oerhört duktiga, ambitiösaoch lojala medarbetare i så många år! Bra jobbat företaget!

När jag ändå är på kontoret passar jag på att ha ett litet möte med min nya chef.
Min nuvarande chef slutar på måndag och jag vill inte vara ett okänt namn på någon personallista för den nya.

Därför har jag bett om att få komma och presentera mig imorgon.
Det är ju lätt att man bara blir "Mrs Nobody" om man aldrig synts till och det känns inte så
attraktivt, oavsett hur min framtid kommer att se ut.

Om det sen är ett smart drag att visa upp sig återstår att se...
Ibland kan ju ens egen bild i huvudet vara bättre än verkligheten =)

Som vanligt nuförtiden känns det roligt att hälsa på däruppe i landskapen.
För ett och ett halvt år sedan längtade jag dit,
för bara ett halvår sedan var det det mest obehagligaste jag kunde tänka mig,
men nu känns det faktiskt bara roligt. Nästan lite mysigt!
Framförallt känns det så busigt att bara gå därifrån när jag vill!

Nu ska jag ta och stryka mig en skjorta och försöka bända loss mysbrallorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar