"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

torsdag 22 mars 2012

En "liten" bloggpaus bara...

Hej igen!!

Oj oj oj vad mycket som har hänt sedan sist =) I allafall enligt mina mått mätt ;-)

Bara 10 dagar efter att jag tog min efterlängtade Hudvårdsterapeutexamen satte jag mig i skolbänken igen! Även denna gång på Axelsons men nu på utbildningen till Massageterapeut!

Jag har faktiskt aldrig funderat på det tidigare, det här med massage, men efter att ha fått nosa lite på den världen i och med hudvårdsbehandlingarna gav det mig verkligen mersmak! Tänk så mycket man kan göra för andra människor bara med hjälp av sina händer! Fantastiskt!

Även denna utbildning läser jag på distans. En långhelg i månaden träffar jag min grymt sköna klass på skolan och vi lär oss massor! Däremellan jobbar jag på här hemma i min lilla salong med både hudvården och massagen. Förra veckan gjorde jag både praktisk och teoretisk tentamen och jag kan nu titulera mig som Friskvårdsmassör! Härligt! Men än är det ett halvår kvar till den riktiga examen...

Jag har så mycket att berätta, mycket som hänt sedan sist. Men jag börjar så här med en grov beskrivning av var jag står just nu. Och så får jag ta det andra lite pö om pö. Jag startade ju den här bloggen en gång bland annat för att dela med mig av känslan att inte räcka till rent arbetsmässigt och att känna ett utanförskap mot sitt gamla liv. Och just den känslan kommer jag alldeles snart att återvända till...

Kul att vara tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar