"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

fredag 8 juli 2011

Sommar!!!

Åh vad det är härligt med sommar!!

Bara en sån sak som att andas in alla ljuvliga dofter när man är ute och promenerar.
Ibland blundar jag och tar några djupa sköna andetag. Grymt!

Och hur skönt är det inte att gräva i jorden!? Visste ni att det i jorden finns ett lyckohormon, serotonin, som finns naturligt i kroppen men som ibland tryter om man är stressad eller ledsen.
När jag hörde det lade jag trädgårdshandskarna på hyllan och njuter nu i fulla drag av jorden som fastnar under naglarna!

I alla fall en liten stund =)
En god vän som är tandläkare upplyste mig om att
"det är ju mysigt ända tills man får kolerabakterier i sig".
Glädjedödare ;-)

Att odla egna grönsaker är meditation på hög nivå tycker jag.
Och finns det något godare än egen sallad till det grillade köttet?
Att varje dag rycka en persiljekvist att smaska på är ju mumma för kroppen.
Och blir man getingstungen så finns det inget mer effektivt än att gnugga på färsk persilja.
Prova, det funkar verkligen!

Idag när jag dukade undan morgonens frukostdisk från altanen kom jag på att just det ljudet
 - porslins"klonk" utomhus - är helt underbart!
Konstigt kanske - men tänk på nästa gång hur somrigt det faktiskt låter!

Det negativa sommaren har att bjuda på är att mitt hem slammar igen. Fullständigt.
Jag måste ha någon allvarlig allergi mot att vara inomhus när det är fint väder ute.
Sen funderar jag mycket på hur det kan bli så rörigt inomhus när man bara är utomhus??
Skumt.

Njut av sommaren <3

Idag bjuder jag på några bilder på mina sommarfavoriter jag har här hemma:



Lägg till bildtext






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar