"Livet är för sårbart för att göra fel saker"

Jag är en 38-årig tjej som insett att livet är för sårbart för att göra fel saker. Därför börjar jag nu mitt nya liv med att arbeta med hud och hälsa istället för siffror och analyser... Det här är en blogg om min resa från det gamla livet till det nya, och om andra saker i min vardag. Välkommen!



Skulle du till min hemsida?

Här finns info om min salong och vilka behandlingar jag erbjuder!

http://www.helenashudohalsa.se/

torsdag 19 maj 2011

I min fantasi är det inte stopp iallafall =)

Nu är det 2 dygn och 20 timmar kvar till sluttentan.

Och jag är bara SÅ LESS just nu.

Jag måste erkänna att det är ett grymt spännande ämne, basmedicin, som man kan ha rejäl nytta av. Egentligen borde alla människor gå denna kurs så att vi förstår hur vår egen kropp fungerar!

Men hur spännande det än är så måste allting ha ett slut och just nu vill jag inget hellre än att lägga dessa böcker och kompendier långt inne i en mörk garderob.

Jag har verkligen följt min strategi och mitt studieschema de här sista veckorna,
men nu känns det som att det är stopp.
Hit men inte längre.
Det som ännu inte fastnat kommer heller inte att fastna.
Lagret är fullt.

Och när det känns så är det lätt att hitta på andra roligare grejer att pyssla med...

Det som aldrig varit roligt förut är plötsligt fantastiskt kul och inspirerande!

Här kommer lite smakprov på vad jag ansett varit superroligt och intressant denna vecka:

- Dra maskrosor (desto fetare rot desto skönare feeling)
- Rensa avlopp
- Titta i medicinlådan vilka som ev passerat bäst före datum
- Sortera udda strumpor
- Köpa kalaspresenter till alla kalas som jag överhuvudtaget vet kommer att ske
- Städa ur och skura kylskåpet
- Rensa ur trista och för små (???) kläder
- Rensa ur för små kläder även till barnen...
- Provat om hela husets pennor fungerar (En inte så lite viktig uppgift ;-) ...)
- Provsovit i soffan, är det skönare att sova med eller utan extra kudde under nacken?
- Pysslat med barnens hamster (jo, det hände verkligen)
- Rensat ur huset på vinterkläder, skridskor, pläxor och annat bra och ha så här i maj ;-)

Ja, som ni ser är jag en fena på att hitta på många många saker som är bra mycket roligare än att plugga just nu. Kom gärna med fler tips!

Fick höra av en tjej idag att hon aldrig haft så välstädat hemma som när hon pluggade.

Det ligger någonting i det....

















Yummie!!

1 kommentar:

  1. Det är pluggsyndromet, allt blir mcyket roliagre än att sitta med näsan i en bok. Som du skrev är till och med att rensa avloppet roligare, skumt men sant! Haha
    Puss <3

    SvaraRadera